Шкільна дезадаптація – утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи, що виявляється у вигляді порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань та реакцій підвищеного рівня тривожності, викривлень у розвитку особистості.
Перший рік навчання в школі – надзвичайно важкий, переломний період в житті дитини. Змінюється його місце в системі суспільних відношень, збільшується психоемоційне навантаження. На зміну безтурботним іграм приходять щоденні навчальні заняття. Вони вимагають від дитини зосередженої розумової праці, активізації уваги, відносно недвижного положення тіла аби втримати правильну робочу позу. Поняття адаптації безпосередньо пов’язано з поняттям «готовність дитини до школи» і включає три складові: адаптація фізіологічна, психологічна та соціальна, або особиста. Всі складові тісно взаємопов’язані, недоліки формування будь-якої з них проявляються в успішності навчання, самопочутті і стану здоров’я першокласника.
Об’єкт дослідження – учні перших класів........
|